söndag, november 30, 2008

Glen Plake


I natt när jag letade bilder till mina förra inlägg så dör Han upp igen ...

Mannen Myten Legenden.

Glen Plake, Under min skidaktiva karriär så var han min Okrönte Kung, min Idol.
Han gjorde det omöjliga, det som såg helt vansinnigt ut.
Sen att Glen själv levde som han gjorde hade nog att finger med i spelet.
"Jag vill va som han" tänkte jag
Jag läste ett Reportage om honom i Åka Skidor om när han var inbjuden till en Snowboardtävling i Norge.

Hans enda krav för att vara med i tävlingen.
Jag vill ha en Rosa Cadillac att åka med till och från tävlingen
och han körde skiten ur alla som var där,

Allt snack handlade om hur Plake hade gjort, hur han såg osv.

Han var, är och kommer för alltid att vara Den som betytt mest för Freerideskidåkningen
En stor applåd för Glen Plake

Inga kommentarer: